fredag 23 december 2011

Äntligen över!

Sååå....nu e äntligen veckan över eller iallafall arbetsdagarna. Igår va de den jobbigaste dagen. Men idag gick de hur snabbt som helst med tanke på att de va så mycke folk och dom som handlade ganska mycke.

Men vissa kunder e ju bra jobbiga måste jag säga. Tjaffsade med en idag i minst 5 min.
Hon hade köpt en julskinka igår och så kom hon tillbaka idag och hade en kupong så hon skulle få den 50kr billigare:
Kunden: Jag köpte julskinka igår och har en lapp här kan man dra den nu?
Jag: Nej de går inte.
Kunden: Men om man gör ett återköp på priset och sen lägger in den igen och drar kupongen.
Jag: Men de går inte.
Kunden: Men jag jobbar i affär och vi kan göra så.
Jag: Ja, men vi kan inte göra så, jag kan testa men jag kan inte lova att de går.
Nääe, de går inte.
Kunden: Men vi kan ju göra så, de handlar bara om du vill göra de eller inte.
Jag: Men jag kan inte.
Kunden: Om jag tar med mig skinkan?
Jag: Då går de om du har skinkan och hela sträckkoden så fungerar de.
Kunden: Men de e ju löjligt.

Sen stack hon arg som ett bi för att vi inte kan göra så, de e ju faktist inte mitt fel, så e de faktist.

I förrgår så fick jag också en liten små jobbig kund.
Jag: De blir 190kr
Kunden: 190?
Jag: Japp
Kunden: De kan de inte bli, jag tänker inte betala de. Jag går inte med på de.
Jag: Men då får du ta bort något.
Kunden: Näe de tänker jag inte göra.
Sen fick jag rabbla upp alla 10-12 varor vad dom kostade. Sen gav hon sig och tog kvittot också visade sig att jag hade gjort rätt.

Men nu e jag ledig så de e hur skönt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar